?

Log in

No account? Create an account
 
 
15 May 2013 @ 09:06 pm
Wherein I Talk About Shows Involving Law Enforcement.  
Southland has been cancelled. Boo. I am super sad-face, you guys. What's up TNT? Why do you keep cancelling all my beloved shows? Southland is honestly the best cop show I have ever seen in my life and I love all of the characters, even when I am mad at them for something, and I am just going to miss it a hella lot. For some reason, in my head, I group Mad Men, Justified & Southland all together - probably because they are all cable shows that started up around the same time and that everyone in my household watches. And of those three, if one had to get cancelled, it probably should be Mad Men. I say this only three episodes into this season of Mad Men, but as much I love it (and I do) I feel like the characters are at such a stand still. Aside from Joan and Peggy, which character has grown as a person since season one? None that I can tell. They are all just doing the same crap behavior they've been since the start and if a character doesn't have an arc, then I kind of lose interest after awhile. (I think a lot of this is my frustration with Don right now, but still...) My point is, Mad Men keeps going and somehow Southland gets the ax.

On the Southland front, I love Dewey, I don't even care. We held off on watching this season until Justified and Being Human were finished, so we are currently four episodes away from the end and it occurs to me...that Dewey knows Cooper is gay. He just told Cooper to go home and 'tend to his cactus or write a musical or whatever you do'. And that's Dewey thinking he is being nice and supportive, when he is just stereotyping that all gay men like musicals. Right? I mean, it's the kind of idiotic thing Dewey would say. The levels of their relationship that have been revealed this season have been very interesting and enlightening. Don't throw things at my head but I kind of 'ship them.

Anyways, every time my sister asks me what I want to watch tonight, I say 'Southland'. Now that I know this is the end, I will probably get Leverage-syndrome and try to space it out and slow down so that it will never be over! Dammit.

In other TV news, holy shit NCIS:LA! What the hell was that? Is that how you are going to end the season? Holy crap. Deeks, omg, Sam! And Quinn! And Kensi! /clutches everyone to my chest/

I'm not gonna lie, I ship the hell out of Kensi/Deeks. Which is unusual for me. I find that I don't get that interested in the tension of 'will they, won't they' when it's the kind of relationship that most likely will at some point. So I find it odd that NCIS:LA has two major probably-going-canon ships that I adore; Kensi/Deeks & Eric/Nell. Kensi/Deeks is the canon romance I am most invested in than any other out there. And see the thing is, with shows like this, you know they are going to go there eventually and I find that tends to lessen my need for it, that craving of wantwantwant. But not with these two for some reason. I know logically that if they get together, they can't be partners anymore and that going canon with it may ruin it for the viewer (half the fun is the tension) but I still want it like woah and damn but they have been laying on the UST lately and it is So Good For Me.

But I still can't believe the season ended like that.
 
 
 
Why all the pearls?Why all the hair?Why anything?: Paranormal Witness - Ghostierhymephile on May 16th, 2013 03:00 am (UTC)
Ugh, Mad Men. Last season was the best i think. This season is stupid Don screwing around on naive, sweet, gullible Megan. I thought she was quicker than that! She should have known not to marry a philanderer though. She's all nice and Canadian. I hope she gets away from Don.

I never watched Southland, probably because it aired opposite something else I watched. But it *would* be something I would watch. If it wasn't over, of course. Sorry about that.

But I have good news! Paranormal Witness returns on June 5! GHOOOOOOOOOOOOOSTS!
dodger_sister: mad mendodger_sister on May 20th, 2013 12:48 am (UTC)
Ugh, Mad Men.

Yeah. I just feel like everyone is in a standstill. I mean, Pete? Pretty much the same asshat we met on day one. Don? Doing the same shit with Megan that he was doing with Betty. Joan has moved up but come on, she is still just as badass as she always was and it's just that she is only now getting the credit for it. Peggy has definitely grown (I love her friendship with uh, Paul, but I have a feeling that in the episode we are about to watch, that will all change) but honestly, she doesn't work for Cooper/Draper/Sterling anymore so why is she still on the show? I mean, it would suck to lose her because she is one of the few interesting characters still, but it does seem odd. Also, like, what is Betty still doing on the show when her storylines don't even intersect with anything else. Idk, I think mostly I have had it up to HERE with Don's stupidity. It's hard to stay invested in a show whose main character is an asshole year after year after year.

If it wasn't over, of course. Sorry about that.

Thanks. :( Southland got canned from NBC after one season and I am super grateful to TNT for giving me the extra four seasons it did - and five seasons is sure as hell a good run for any show - but yeah, sad to see it go. If TNT ever allows their shows to stream through Netflix, it might be something you want to check out though - a very good realistic cop show that really showcases the characters well. And it might be better, going into it, knowing you will only get five seasons and expecting nothing more. Maybe?

Paranormal Witness returns on June 5!

Really?! AWESOME. I haven't watched much SyFy lately since all my shows are done for awhile so I didn't realize this was coming back. Strange since they usually come back around Halloween, but damn, I'll take it! My summer lineup needed the cherry on the top!
lanie: bad boyprincesslanie on May 16th, 2013 05:09 pm (UTC)
southland started on nbc was to grapihic lol then went to tnt. i do like it but i think it was getting to out of control. in feb i think 3 or 4 of the cast said they had signed on for new pilots, they must have know. regina, ben, shawn & tom. i will miss it thou.

ncis la had a spin off coming but they canned it. it was with a few of the people from a few episodes ago john corbett and others.

dodger_sister: southlanddodger_sister on May 20th, 2013 12:57 am (UTC)
Your icon is very cool!

southland started on nbc was to grapihic lol then went to tnt.

Yeah, my heart was broken when NBC canceled it and then all super-happy when TNT saved it! So I guess I should be grateful for the time TNT gave us that we wouldn't have had otherwise.

in feb i think 3 or 4 of the cast said they had signed on for new pilots, they must have know.

I wish I had known that going in somehow. I always do better with something ending when I see it coming, instead of just having the rug pulled out from under me, you know. I'm gonna miss it too.

ncis la had a spin off coming but they canned it. it was with a few of the people from a few episodes ago john corbett and others.

I know, I was so excited! Ugh, apparently I am not up on what is and isn't getting canned because you told me about Southland and you told me about NCIS: Red and this weekend The BFF told me 'Go On' got canned and just....no, TV, bad TV! I was really looking forward to NCIS: Red. I liked the teaser we got in that one NCIS:LA episode and I really love the cast; Kim Raver, John Corbett, Scotty Grimes (you don't even know how much I need that man back on my TV on a regular basis), Edwin Hodge, Kenneth Mitchell - I love all those people! Plus from the NCIS:LA ep, I really liked the other girl too. Well, hopefully Revolution didn't kill Kim Raver off so she could go do this and we can at least get her back on Revolution at some point.
lanie: computer/headbangingprincesslanie on May 23rd, 2013 03:41 pm (UTC)
grrrrr, i've tried to post this 6 freaking times, see how many more it takes

sorry i just saw this

i would love to see John Corbett in anything lol.

i don't watch revolution but i saw kim raver in third watch. that was another show that started strong and by the 4th season started to suck lol.

i try not to watch new shows the ones i like always seem to get canceled lol. a few years ago there was a show lone star it freaking was awesome they canceled after 2 show. WTF! how do they know if it be good or bad in two shows.
lanie: computer/headbangingprincesslanie on May 23rd, 2013 03:42 pm (UTC)
of course after i bitch about how many time it takes it works arrrrggggggggg
dodger_sister: southlanddodger_sister on May 29th, 2013 07:24 pm (UTC)
grrrrr, i've tried to post this 6 freaking times, see how many more it takes

Shit, woman, that is dedication! I usually give up after 3 tries. Sometimes LJ just won't stop eating my words!

i would love to see John Corbett in anything lol.

I was so into John Corbett on Northern Exposure, which was years ago, but honestly I was into everyone on that show - I loved them all. But hot damn, his voice as the radio DJ worked so well for me!

i don't watch revolution but i saw kim raver in third watch.

3rd Watch! That's what she was on before! I didn't watch it regularly but enough that I should have recognized her from that. On Revolution she plays the awesome 'bad' guy's (bad being subjective in this case) wife and she is so cool and collected and ass-kicking. We are catching up on the second half of the season over the summer, so I guess I'll find out if they killed her character off or not soon enough.

i try not to watch new shows the ones i like always seem to get canceled

Don't I know it. This last season it was Last Resort that I was so upset about but at least they saw it coming and wrapped up the storyline.

lone star it freaking was awesome they canceled after 2 show. WTF! how do they know if it be good or bad in two shows.

I've never heard of that show but I agree, how can you tell after just two shows - I mean ratings wise how can you tell especially because in this social media era where it takes a few weeks for word of mouth to spread the squee people are saying about their favorite new shows. LIke if I really love a show, I'll make a post after like the second or third episode and tell everyone I know to go watch it - so if they give these new shows some time and space, social media will do all their marketing for them. I like shows that run four episodes and then do a mini-marathon of the first four episodes over again on like a Saturday, so I can say - "This show is awesome, here's why, and you should catch up by watching the first four episodes this weekend!" - because sometimes people are telling me to watch some new show they discovered but if I have already missed a bunch of eps, I won't be able to catch up.
lanie: movie/tvprincesslanie on May 30th, 2013 01:58 am (UTC)
not so much dedication as stubborn lol

didn;t watch Northern Exposure, now i'm gonna have to go find it
dodger_sister: chicksdodger_sister on May 30th, 2013 07:45 pm (UTC)
Northern Exposure was a 90s show about a NY guy who got a med school scholarship through one of those programs where you have to work at some clinic or some place where no one else will go in exchange for the scholarship. He ends up getting sent to this remote town in Alaska that is only accessible by plane and has to be their town doctor. (if you watched 'Numbers' at all, the doctor is played by the dude who played Don, the FBI agent brother on Numbers). The town is filled with quirky people and the NY doc is completely out of place. And John Corbett plays the semi-hippie-esque, radio DJ who lives in a trailer and woes all the ladies. You'd love him! It's a little off-beat but I really liked it and all the characters make you feel like you really want to live in this town. If you ever watch it, you will be not be surprised that Ed, the movie buff, is my favorite.
lanie: movie/tvprincesslanie on May 31st, 2013 11:18 pm (UTC)
sounds nifty, ill have to look for it